Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 29 March 2014

Cuti-cuti Bali: Day 3; Mahu balik sudah...

Gud morning Bali..hari ni last day kami di sini..kejap je kan..hmmm..

Hari ni activity nye x banyak sgt le sbb flight kami tengahari..so pagi2 kami mintak Richy bawak ke Pantai Kuta..Yelah sejak sampai x jenguk ke pantai lagi kan…Pagi2 ni mana la ramai org sgt..kecuali surfers je yg tengah prepare nak menunjukkan skill dorang…Ombak time ni pun da start tinggi..
So kami just berposing je la..
x ramai lagi time ni..
next time aku nk surfing plak..eh..berangan..
x abes2 berselfie...
nie entrance ke pantai...
Hard Rock Café pulak mmg betul2 depan pantai tu..Maka bergambo je la depan signage dia..(sori Mie kedai tutup lg sbb kami pi pagi2… )

Lepas tu layan plak bergambo kat Surf Board besau kat entrance Hard Rock Hotel…Since pagi lagi..xde la ramai sgt tourist lain nak bergambo juga..

Next Richy bawak kami ke monument pengeboman Bali di Jimbaran…singgah kejap je belek2 then masuk van balik..

Maka destinasi terakhir sebelum airport adalah Krisna..yeeee..masa utk aku mengabiskan rupiah yg ada…hahahaha…

Agak lama la jugak dlm tu..dari hujung ke hujung aku belek..mmg kat cni jauh lebih murah dr kat Agung tu…n selection lagi banyak ye…

Actually aku nak cari telekung...sbbnye akak ofis aku, dia dtg Bali sblm aku n beli telekung di Krisna (x tanya pulak outlet yg mana satu..) Murah katanya..bila tanya kat staff2 tu..sorang pun x tau telekung tu apa..bila cakap kain sembahyang..deme pi bawak kat tpt kain sembahyang Hindu..ada ke patut!!..Bukan ke kami ni pakai tudung? Agak konpius di situ…huhuhu..

Aku rasa mcm lama je kami berlegar dlm Krisna tu..mana taknya..rambang mata kot..Pastu siap bersila kat bahagian belakang mengira rupiah yg tinggal..yela kena la asingkan duit utk Richy ngan airport tax..
Aku memang ngam2 abeskan saki baki rupiah tu..tapi agak bnykla jugak ole-ole yg aku dpt bwk balik..
Sudah settle..maka kami pun bergerak ke airport..Say goodbye to Richy n Bali dgn harapan akan datang kembali..
Richy si supir..
Disebabkan kami sampai airport awal..maka berlepakkan la kat departure hall tu….flight kali ni pun smooth..xde plak mana2 celebriti yg kelihatan..hahaha…
Departure Hall yg sgt selesa...
menunggu gate dibukak...
ke mana kita pulak lepas ni ye?
Sampai ERL Putrajaya dlm kul 6 petang..hantar cik Ita ke Serdang terus lepak Maulana ngan BB..ape??? baru beberapa hari tinggal mamak dah mengidam??? Huhuhu… Mana taknya..kali ni cuti x brp nak makan sangat..so dah kembali ke Malaysia tercinta marilah kita sambung makan sampai muntah…muahhaha..


Sekian catatan percutian kali ni..Kalau ada rezki InsyaAllah akan sampai lagi….

1 comment:

  1. normal la kan kalo mengidam mamak bile balik dari oversea..hihi

    ReplyDelete