Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 25 April 2014

Little White Cafe, Bangi

Entry ni ditaip dalam perasaan marah..hahaha..
Sebenarnya hari kejadian lagi marah..meluap2..time ni da kurang sket tp masih x ilang rasa x puas hati aku..

Hari tu aku dan Cik Ita teringin nak makan kat tempat ni..(nama dia pun aku malas nak taip bnyk kali…huh..). biasala sblm pi aku pernah la baca review pasal tmpt ni n ada yg kata ok..eventho harga dia agak mahal compare dgn biasa… Ok la sbb curious kan..gi je la…

Kami gi time lunch..but then masa kami dtg..just 1 meja je yg occupied..so takpela..mebbe hujung2 bulan..org tak ramai..Cafe ni deco dia ala2 English style..agak cozy la sket..sesuai nak bergosip bagai…


So..belek nye belek menu tu..aku rasa mcm nak try sandwich..mcm yg ku cakap tadi..harga dia mahal..so..bila harga mahal..of coz expectation customer akan tinggi kan..n aku pun bukannye x pernah makan kt tempat mahal kan..jadi aku ada idea what to expect..so aku pilih la menu tu..

Grilled cheese sandwich..Rm11..kalo tambah 1 layer filling..tambah RM9..aku amek chicken..so total sandwich aku adalah RM20…

This is what I expected from a RM20 sandwich…
this...
mebbe like this...
or even this...
Instead..i got this!!!!…
WHAT THE FISH!!!!!!!!!
AGAIN..WHAT THE FISH!!!!!!!!
Sentap makcik okeh…not even a slice of salad ada..only 1 slice of cheese..roti tu mebbe even not gardenia standard..haa apalagi..chicken hmmm x yah cakap la..aku rasa dia rebus kosong je..potong..then letak kat tengah2..Gravy tu jauh dari yummy okeh..baked beans (not even half can..)campur sikit sos tomato..letak 1 slice buah tomato yg kecik..then campur herbs sket..

X dapat digambarkan sakit jiwa aku…bukannye aku nak marah makanan tu..tu rezki aku utk hari tu..aku nak marahkan provider dia nih…agak2 la sket kalo nak rip off customer..jgn naya orang..ko ingat customer ni bodo ke..(marah ni..) Aku balik aku calculate balik kos tu..yela..aku tiap2 bulan beli baked beans sbb BB suka..n mcm la aku x pernah beli chese kan..aku kira2 tak sampai RM6 pun kos dia…tapi jual triple!!!!!

Hello..Subway sandwich pun lagi murah dan kenyang..Sandwich Cheese and chicken dr Starbuck pun baru RM12.90..gemuk lak tu filling dia…

The worst part was..aku still lagi lapar lepas lunch tu..huarghhh..makcik marah ni!!!!!!

Tu baru part aku..Cik Ita lak..Dia sbb dah heavy breakfast..so order ala2 snack je la..Mushroom soup n garlic bread…RM17.50 okeh...once again..sbb dah biasa makan kat tempat lain..you know what to expect la kann..
Tapinye…huk huk huk….

Soup tu rasa mcm pelik..bnyk cik Aji lak tu…dan yang nak marahnye…it was COLD!!!!!!!! Not even a hint of warmth….dan rotinye…OMG…just  small slices then letak garlic spread!…Nak mengamuk ada..nak nangis pun ada….Cik Ita kata Pizza Hut nye lagi sedap..n aku plak teringatkan Big Brother’s pumpkin soup and baguette…(oh I miss Big Bro…sob..sob..)
OMG..OMG!!!!!!
Oh lupa lak pasal air..CIk Ita order lime..tapi katanya rasa air kosong je..aku mcm biasa coffee..order Cappucino..terlebih cream..n..mmg kalo amek hot dia tak taruk gula kan..so..waiter tu main serve je..tak letak gula atas meja n even x bgtau pun gula nye kat mana…aku meninjau2 baru Nampak kat satu section nih dan bangun amek..(errr..why u charge me wif service fee kalo aku kena amek sendiri???)
lime..a.k.a ais kosong
kopi cair...
Kami makan dlm keadaan marah..Deco yg cantik x mampu menangkan hati kami yg membara nih..total semua RM56.55 ..Hmm kalo makan kat Kenny tadi pun sama je harga..confirm kenyang sampai malam…


By far..this is the worst experience…sblm ni pun aku ada x puas hati kt tempat2 lain tp xde la rasa sampai macam ni..NOT recommended..EVER!!!  I will not come again..NEVER!!!!

9 comments:

  1. Teruk mcm tu sekali ke..sbb ade blogger popular duk cakap kedai ni best..nasib tak pegi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. x tau la kalo time kitrg je yg kena mcm tu..sbb baca review org lain mcm ok..sbb tu pergi..tapi kita mmg x recommend ar..hihi..

      Delete
  2. Tempat ni memang mahal.. tapi saya tak kisah kalau mahal rasa makanan berbaloi... saya suka western food dan selalu makan western food kat tempat lain... tapi kat sini out.. pernah order chicken lasagne harga puluh2 ringgit, bila dapat saya marah sangat sebab langsung tak sedap, tawar, dan portion alahai ciput.. order shepperd pie.. rasa ntah apape... tapi telan gak la sebab harga mahal...kalau order coffee walau harga mahal tapi mesti dapat kopi berkeladak yang cair.. and latte.. alahai... macam susu perasa kopi gitu.. pernah macam try bagi feedback kat owner (the lady) tapi owner macam nak pertahankan.. kedai tu kedai concept.. orang datang untuk enjoy ambience.. sadis sungguh...

    ReplyDelete
  3. Been there once and yes, understood the feelings...suka ambience dia tp overpriced and my coffee was cold! suspek dia tambah air sejuk waktu bancuh tu supaya kami tak duduk lama2 sebab kedai dah nak tutup...heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee..mmg sangat2 overpriced kannn..Wont forget kenangan makan kat sini..sentap sampai bila-bila..hihi..

      Delete
  4. Tadi Baru p dengan anak lelaki 8y Dan 14y sekitar pukul 4.30pm. Teringin nak makan mushroom soup. So I pun singgahlah. Mass masuk, mmg takde orang. So I ckp la 3 orang, waiter tunjuk meja depan belakang chiller cake dia. So I kata I nak duduk dalam, boleh? Then one lady I guess s owner kata, tak boleh sbb nanti anak lari2.. I kata anak I dah besar Dan we all true duduk. Dlm hati dah mcm nak hangin. Then kami pun order mushroom soup 3. Sambil tu anak I yg 8y buka satu bekas atas meja, owh gula rupanya. Then d lady said, hati2 ya, gula tu mudah tumpah! W** dlm hati.. Sabar lagi.. I ckp dgn anak yg 14, bang, this is d last mama p sini la.. So sarcastic la.. Bila mushroom soup dtg kami makan half, tak Sedap langsung Dan hilang selera.. I bayar n off we go. Kat cashier d lady nak sembang I diam jer.. Malas nak layan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. eeii..mmg makin worst la servis dia nih..Sgt2 berharap owner dia ke baca la komen2 kat sini so that dia boleh improve. Kalau mcm ni sampai bila2..hmmm..pikirlah sendiri...

      Delete
  5. tengah makan red velvet buatan sendiri yg tak berapa menjadi tapi still ade rase red velvet tetiba teringat taun lepas pegi makan red velvet dekat kedai tu. konon nak try la sebab ade blogger cakap sedap. kitorang bertiga. semua order cakes tapi diff cakes la. memang hampeh gila tak sedap. sampai ke petang tak kenyang even after that melantak dekat madam kwan pulak, tak puas hati punya pasal. memang time makan tu pun kitorang dah bisik-bisik cakap red velvet yg susah nak jumpa yg tak sedap tu pun dekat situ tak sedap langsung. tapi seriously memang sampai sekarang kitorang tak puas hati. kalau borak je mesti terkeluar lah punye little white cafe overprice and tak sedap. ingatkan kitorang je yg terkena.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm nampaknya dah ramai yg terkena..tu lah..most of the times kita boleh overlook the price asalkan it was worth it..tp kalau dah mcm ni mmg datang sekali mmg akan serik sampai bila2..Sampai sekrg, itulah experience paling buruk dlm misi JJCM kami..

      Delete