Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 29 March 2014

Cuti-cuti Bali: Day 2; Part 3 - Dari Kintamani ke Tanah Lot

Dah puas ati masing2..kami pun bergerak la turun..

Mula2 kami singgah di Kebun Cofee Organic..kat Bali kan femes ngan kopi luwak..kebun ni ada membela beberapa ekor luwak utk menghasilkan kopi..x perlu la aku explain detail kerna aku rasa ramai dah tahu asal usul kopi luwak ni…hihihi…Budak tu bawak tour kebun dan tunjukkan la mana pokok kopinye..maklumle..kami ni mana pernah nengok pokok kopi…
Comey tak saya?.....
pokok kopi...
Lepas jumpa luwak..kami ditunjukkan cara2 biji kopi yg dah ‘dikeluarkan’ oleh luwak ni dibersihkan..banyak la step dia..kiranya kalo ikutkan lepas siap menjadi kopi..takyah ragu2 dengan kebersihannya…
memproses kopi luwak
kopi luwak yg dah siap diproses dan bersih..ko nak? aku tanak...hahaha...
Lepas tu kami dibawa utk coffee testing..semuanya jenis kopi n teh free utk dirasa kecuali 2 jenis..kopi luwak n kopi jantan..ngeh ngeh ngeh…tapinye kami xde teringin pun nak rasa kopi luwak tu..huhuhu..
Mostly semuanya sedap..Kopi Bali tu pun sedap..last2 aku beli Kopi Bali, Lemongrass n Honey tea and Choc Coffee..semuanya RP136K..
Jenis2 coffee n tea...
Tasting time....
Dah puas merasa kopi..kami singgah plak kat Tenggalang rice..time ni ngah panas terik..tp still jugak ada rasa sejuk2 gitu…Ni adalah kawasan padi di lereng bukit..memang cantik…actually boleh je nak turun and naik ikut lereng2 tu sampai atas..tapi mcm malasla plak..last2 berposing kat tempat sebelum turun tu je..sempat la jugak aku beli souvenir sket…
cantik kan..kalo x panas mau jugak aku turun bawah..
tu pondok boleh lepak minum sambil layan pemandangan..
ngah panas pun nak berselfie...
taraaa...inilah kami...hihihi...
Lepas tu pun kami meneruskan perjalanan ke Tanah Lot utk nikmati sunset…


Tunggu….

No comments:

Post a Comment