Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 28 March 2014

Cuti-cuti Bali: Day 1: Dari airport ke hotel-Part 1

Ini adalah 2nd Holiday trip aku utk 2014..(pst…bakal adakah yg lain? Muahaha…)

Kali ni adalah aku n Cik Ita..(lagi skali org tanya soklan cliché.. “apsal laki ko tak ikut ha???” “eh..gi ngan member..laki mana??” dan mcm2 soklan lagi..) so what? Aku gi ngan laki lain ke? Member pompuan kot..udah lakiku 100% approve..apalagi..Aku yg pelik dgn pertanyaan tu semua kah atau dorang yg pelik dgn perangai aku? Huhu..Do I care? Nope..nope..n nope….
Aku lah jutawan...hihi..jutawan rupiah...
Ehh lari topic plak…huhu..

Ok sambung…kali ni flew wif Malindo air..first time naik Airline nih..tiket beli last November..sorang return dgn beli seat..Rm115..haa kau..mau aku tak terus beli kan..dah la termasuk luggage 20kg..light snack plak tu…

Flight kul 9++am..so kami decide nak naik ERL je la dr Putrajaya..takyah la BB anto aku ke KLIA.. kul 6 lebih dah terpacak kt Putrajaya Sentral..yela..baik sampai awal di airport drp lambat kan..xde la rushing..masa nak check-in pun da agak ramai org…boarding dlm kul 9..disebabkan beli seat..aku beli 2nd row dr depan dlm economy class..dah settle down..isi2 borang yg patut..tetiba terpandang muka familiar masuk n nak duduk seat depan aku..Hmm seperti pernah ku lihat tp di mana ya???

Laa..rupa-rupanya TOMOK!!! Muahahaha…..aku n Cik Ita dah tersenyum kambing..Dia wif satu group..Yg lain2 tu mcm x kenal (or kami je yg x kenal..)..Bila dah touch down..pramugari2 yg seksi tu dah mintak si Tomok ni tunggu nak amek gambo..hihihi..kami yg dok belakang dia ni pun buat2 tak tau (malu2 cipan sebenarnye..hahaha…)

Alhamdulillah flight smooth…ok la naik Malindo nih..seat depan n blkg nye space sgt luas..xde la lutut berlaga dgn seat depan..boleh layan movie plak tu..tapi cumanya kena bwk earphone sendiri..aku dah tau pasal tu tp boleh terlupa lak nak masukkan dlm beg..kena la beli..RM15 ye….n disebabkan tak breakfast lg..kami pun beli la mknn dlm tu..CIk Ita beli nasi lemak..time aku nk order plak dah abes..so aku amek roti canai n chicken curry..RM12..haa ko pernah mkn roti canai dlm kapal terbang??? Terpaksa control ayu tau tanak bg sudu garpu plastic terbang!! Tapi sedap je bg aku..Terisi la jugak perut yg kosong tu..


mari layan movie..o yeahh...
Ngurah Rai airport tu cantik gak..tp ada certain area yg dlm renovation..mebbe nak upgrade kan lagi la kan..Dah settle imigresen semua terus la keluar mencari Supir yg dah di book sebelumnya..Aku book guna Yanto Tour… Sampai kat luar tu mmg berderet2 la supir/tourist guide yg tunggu dgn kadbod nama masing2..ewahh terasa cam vip plak..nasib baik aku perasan nama aku kat deretan tu..

Supir yg amek kami ni nama dia Richy..katanya Muslim..disebabkan sampai pun dah tengahari..Richy pun bawak kami utk lunch..dia suggest Restoran ni..sedap katanya…dan halal..kami pun ikut je la dengan harapan first Bali food yg kami makan mmg sedap..tapi….

patung kuda berhampiran airport
Tungguuuu….

No comments:

Post a Comment