Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 14 April 2014

Kluang Rail Coffee, Kluang, Johor

aku rasa ramai org familiar dgn nama nih..dan orang kata..kalo nak makan kat cni..kena pegi yg original site which is di Kluang Railway station..

dan itulah yg aku buat..sebenarnye aku n BB ada kenduri kat JB..instead of tido JB..aku telah menghasut BB utk tido kat Kluang semata-mata nak makan kat cni...sebab aku tersangat la curious nye...

so pagi Ahad yg hening itu..echewah...lepas Subuh je..da cerah sket..kami pun pegi la cari tpt ni..senang je sebab dia betul2 di stesyen ketapi Kluang ye..
sampai2 je memang da ramai orang..ada satu je meja yg tinggal yg sempat kami terjah... yela..tpt dia agak kecik dan limited..

pagi2 buta da ramai org..
menu nye...
so kami terus je order dia nye coffee..org cakap mmg 'kau' punyer..mmg kau-kau pun...sgt best utk coffee lover mcm aku nih...
kopi kau
makan lak aku order roti bun bakar butter n kaya (spt yg disarankan ramai org..) n jugak makan nasi lemak atas meja tu..(jugak disarankan..)
BB order telur separuh masak je..(x adventure langsung..hahaha..)
he was happy wif just half boil eggs yg aku slalu buat kt umah..huhuhu..
first bungkus nasi tu...emm sedap la jugak tp aku x rasa ke 'kick'an sambalnye..then aku ternampak ada customer lain amek nasi dr kaunter yg agak lain bungkusannye which is ada daun pisang..dgn bahagianya aku makan yg tu plak..time jenjalan ni diet semua ke laut...muahaha..
haaaa yg nilah yg ku cari-cari...mmg maveles..both nasi n sambal...nasib baik kecik je dua2 nasik tu..(xde la rasa bersalah sgt...kikiki..)
nasi first..
yg ni yg sedap..siap tapau 2 bungkus kot...
bun ni kami share tp mmg terbaik lah..homemade kaya yg sgt sedap...

tu lah toast bun yg best...
by the time kami nak blah..kedai tu dah mmg penuh..customer kena berdiri kat tepi2 tunggu org bangun..meja aku lak..x sempat kami bangun dah ada 2 makcik duduk nak chop meja..
itulah penangan Kluang Rail Coffee nih..recommended...

oh by the way..dia ada Halal Jakim dan aku mmg check kat Jakim Halal directory..mmg ada..(maklumla sblm ni kan ada kes yg x best..hihihi..)

No comments:

Post a Comment