Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 28 March 2014

Cuti-cuti Bali: Day 1; Dari airport ke hotel-part 2

Makanya si Richy pun bawak la kami ke restoran tu..  namanya…Ayam Tulang Lunak Malioboro..

agak ramai la jugak time tu..tengok gambo mknn kat wall dia..mmg la Nampak sedap kan…Ada beberapa choice menu utk ayam, samada ½ ekor or seekor..Jadi kami pilih ½ ekor ayam masak cili merah..(tgk gambo mmg best..), add on tempe cili dan utk air aku amek Alpukat n Cik Ita order Teh Botol (spt yg direkemen oleh Supermeng Malaya..)..Sekali waiter tu kata ½ ayam tu kecik je..slalunye x cukup…ermm aku pun termakan kata2 budak tu lalu mengajak Cik Ita order satu lg menu..Ikan yg dibalut..(sekali lagi gambo mcm best..)

Ok mula2 air sampai..air aku ok je la..tp Teh tu rasa mcm agak pelik..rasa peach pun ada..tp botolnye kecik saje..
juice alpukat...
Then makanan pun sampai…Ayam tu nak kata sedap sgt takde la..biasa je n agak oily..Tp taste sambal dia boleh tahan..
ni la ayam nye..kecik ke besar haa??
Ikan tu..hmmm..xtau mcm mana nak describe..nak kata sardine besar plak..isi pun kering n keras..sisik dia mcm pelik sket…Tak mampu aku nk paksa tekak aku mengabehkannye..
Ikan sebelum di bukak...
Selepas...sape kenal ikan apa ni??
Price dia kalau nak ikutkan termasuk dlm kategori mahal la jugak..Total semua RP250K…end up tak abes pun..membazir betul aku ni..huhu…So sesapa yg dtg Bali aku x rekemen Restoran nih…Hihihi…

Lepas makan Richy terus bawak kami ke hotel..Kami stay kat Flora Hotel, Kuta. Booked through Agoda, RM117 satu malam..Jalan nak ke hotel tu punya la sempit..satu kenderaan je yg muat..Bila sampai..ingat mcm hotel kecik tp rupa-rupanya dia memanjang je belakang..siap ada pool lagi..Check-in semua smooth..kami dpt bilik di ground floor..bilik nye besar la jugak..bilik semua mengadap pool ye..
sebelum tangga ke lobi..
mari naik ke lobi ye..
dalam bilik....
view dr bilik..nampak pool...
close up sket...
view dr tempat lepak di lobi...
Jadinye bila dah sampai bilik..lepak2 la kejap..Richy pun dtg balik pukul 4 nanti…Petang tu kami nak pi tengok Kecak Dance kat Uluwatu…


Tunggu…

No comments:

Post a Comment