Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 23 April 2013

Jalan-jalan KL - Planetarium Negara

ok..this was our last stop..Planetarium Negara..
 
oh..aku x ingat aku pernak jejak ke tidak kat tpt nih..hmm..car park dia kat bawah..nak naik ke entrance mak aiii...kena mendaki tangga yg agak tinggi..semput la jugak diri ini..(serves me right..saper suruh tanak exercise..)
 
Free admission utk Exhibit Hall tp kalo nk nengok show..RM6 per show..jadinya kitorg pilih satu show which was 'Solar Storm'..mmg menarik ditambah plak dgn 3D..so..nampak mcm real je explore matahari tu..tapi memandangkan keadaan dlm theatre tu sgt cozy..plus badan da penat sbb bnyk jalan...mata ku ini ala2 nak tertutup la jugak..aku ingat aku jer..rupanya Cik Ita pun mcm tu..huhuhu...
 
Mars..a.k.a The Red Planet
dlm theatre sambil tgg show start
ada sape nak join...
menara tinjau...
time dok dlm Planetarium nih..hujan turun dgn selebat-lebatnya..so ter'stuck' ar kitorg dlm tu..lepak2 solat semua..tgg ujan reda baru ar gerak balik..
 
oopss tak balik terus yer..kitorg nak try rojak Bellamy yg femes tu..udah berpusing2 cari last2 baru jumpa..takpe lah..janji sampai kan..
 
Rojak sotong...
bagi aku..taste kuah dia not bad ar..tapi aku rasa rojak yg slalu aku beli kat area Uniten tu sedap lagi kot..tapau kat BB..dia pun rasa mcm tu...(dia peminat rojak kot..so betulla tu..)
 
takpe lah..at least aku x curious lagi kan...
 
perut pun dah penuh..apa lagi..balik lah le rumah masing2...kalo nak ikutkan x abes lagi trip kitorang..x blh nak buat in 1 day..
 
mebbe akan ada Jalan-jalan KL the 2nd..hehehe...

No comments:

Post a Comment