Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 2 April 2013

bahasa SMS bebudak sekarang

nak kata aku nih dah tua..rasanya takde le ancient sangat (Perasan kot)...

tp bila dok baca bahasa short form (short form ke?) bebudak la nih..OMG nak pengsan aku..mata terbuntang aku baca sambil cuba nak paham apakah yg dorang ni cuba nak sampaikan..(yelah..org cam aku nih mmg ar tak paham kan..geng2 deme of coz paham..)

ni screen shot dr anak buah aku (17 tahun) nyer FB..

Ya Allah..apakah????

aku dulu time chatting ngah hot..tau la gak yg common use mcm LOL ke..ROTFL ke..BRB ke..short form cam tu je kan..paling tidak pun simple SMS nyer bahasa..

tapi skrg ni mak aih...kalo aku jadi cikgu BM..harus ar aku nangis air mata darah baca ayat cam nih..mana taknyer..penat woo nak ajar BM standard..last2 guna utk exam jer..

kalo aku baca forum..n org tu type camnih..selamat tinggal je la..aku takkan susahkan kepala otak aku nak translate...

nie time free nih rajin lah aku nak translate sbb sket je..(maklumla BB kena bwk customer gi dinner..so dapur tutup..yippie....)

aq - aku
msew - masa
kart - kat
tkowt - takut
larw - la
iteww  - kita  (pengsan)
jgew - jaga (apakah????????????)

mau juling mata aku baca..benda yg simple jadi susah plak..

anyway..maybe sbb aku tak sezaman ngan dorang kan..everyhing is evolving (evolve ke camnih? hehe)..

lantak korang la..asalkan jgn campur aduk bahasa nih ngan urusan rasmi sudah...haru biru jadinyer...

-luahan perasaan aku yg masih perasan muda-

No comments:

Post a Comment