Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 19 December 2023

Swiss Winter holiday 2023 - KL to Dubai; Departure

Alhamdulillah. Selesai sudah trip aku dan BB ke Switzerland. Memang kami purposely nak pergi masa winter. Nak experience snow gitu. 

Flight ticket kami beli di Matta Fair Mar 2023. Sebelum ke Matta, kami check juga di website, nanti senang nk compare harga. Di Matta, dalam2 ramai2 travel agent tu, ada satu je company yg dpt quote murah sikit dari direct website, jadinya, dapatlah flight RM3.2K untuk Emirates. 

29 Nov 23 (Wed)

Hari yg dinanti dah tiba..haha poyo tak..Maklumlah, sejak PKP, PKPP bagai, ini adalah 1st trip for long distance utk kami. Mana tak excited. Flight kami pada pukul 7 mlm. Aku masih lagi half day kerja hari tu. Hadap je la kerja tp jasad je depan laptop..Huhu.

Dari KL ke Dubai, flight agak penuh. Perjalanan smooth. Kami touchdown Dubai dlm 10 mlm. Transit adalah 10 jam. Memang kami pilih transit ni sebab nak sampai di Zurich waktu tengahari, sebab perjalanan akan diteruskan ke Luzern pula. 



babai KL

Maka berhuhu lah di Dubai airport tu selama 10 jam..kejap2 baring, kejap2 duduk, dah kematu, pergila jalan2 sekitar airport kejap. Akhirnya aku decided beli novel. Bolehlah isi masa. 

Sebelum subuh tu perut masing2 dah berkonsert, jadinya pergila beli pastry dan kopi walaupun harganya rasa nak meninggal..aduhai..Lapar punya pasal, ku turutkan. Next flight ke Zurich jam 8.30 pagi pula. 


babai Dubai



No comments:

Post a Comment