Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 26 December 2023

Swiss Winter holiday 2023 - Dari Luzern ke Interlaken; Day 3

2 Dec 23 (Sat)

Bangun pagi tengok2 salji tengah turun dengan lebat. Terus rasa nak berkelubung bawah selimut tapi hari itu kami akan check out dan bergerak ke Interlaken pula. Lepas breakfast dan packing bag dan check out, kami pun menapak ke train station. Sepanjang perjalanan memang landscape dah bertukar kepada putih. Happy sangat rasa.

pagi2 intai tengok dah bersalji
berjalan ke train station



Kami naik train ke Luzern dalam 11.30 am, transfer di Olten, dan sampai Interlaken dalam 1.55pm. Di Interlaken kami menginap di City Chalet, Studio Jungfrau. Studio ni lengkap dgn kitchen, dan meja makan. Juga disediakan kettle, toaster dan iron. Interlaken ni kami buat sebagai base untuk 6 hari. Jadi kami akan hanya perlu buat daytrip saje ke tempat lain dgn menaiki train. Dah tak payah fikir pasal nak heret luggage tu. 

perjalanan ke Interlaken


Disebabkan check in pukul 4 pm, kami letak dulu luggage di storage room. Chalet ni berdekatan dgn station Interlaken West. Jadinya, kami jalan2 sekitar situ saje. Banyak juga kedai souvenir dan kedai makan. Kat Interlaken ni senang nak cari makanan halal tapi mostly adalah arab and Indian food. Jalan2 terjumpa satu kedai kebab comel. Memandangkan perut pun dah lapar, kami pun singgah la. Boleh tahan sedap rasa dia especially fish burger tu, mcm makan fish and chip. Portion pun besar.


Dah selesai makan, kami pun check in dan berehat2. Ingat malam nanti nak keluar bersiar2, tapi jejak kaki ke luar, MasyaAllah sejuk gila. Masa ni temperature -5C dan angin kuat. Cancel dulu dan berhibernate je dlm bilik. Memang trip ni kami chillex je xde nak rushing. Just enjoy the moment gitu. Maklumla, dah makin berusia, tenaga pun dan kurang..haha..

https://citychalet.ch/


No comments:

Post a Comment