Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 24 December 2019

Honeymoon 2019 - London dan Paris trip; Jalan2 Paris, City of Love - Day 6.5 - Eiffel Tower

Saturday, 5 October 2019

Disebabkan kaki dah agak jelly, kami pun decided nak naik bas pula. Next stop adalah Eiffel Tower. Memang sengaja nak ke Eiffel ni time gelap/malam sebab nak tengok pesta lampu lampi. Disamping nak mencari carousel yang femes untuk di photoshootkan. Huhu.
Turun bas dah nampak menda alah ni
Rupa-rupanya keliling Eiffel dah ada pagar. Jadi, pengunjung yg ada tiket untuk naik tower sahaja dibenarkan masuk. Masa aku sampai 2014 dulu, masih terbuka compound nih. Tak payah cakap la keramaian umat di sana. Macam semut. Kami pun lepak2 sementara tunggu hari betul2 gelap untuk menikmati lampu.
Lampu lampi dah nak start





Zoom sikit..


Seperti yang dirancang, kami berjalan ke Carousel femes yang berlatarbelakangkan Eiffel. Salah satu spot yang femes untuk berphotoshoot with Eiffel adalah di Trocadero. Dari Carousel tu, dah boleh berjalan ke Trocadero. Mak aii..kat sini lagilah bersemut. Nak mencelah pun susah.
Carousel di seberang jambatan
  


Salah satu location photoshoot yg popular

Di Trocadero
Setelah puas bergambar, kami pun decided untuk balik ke hotel. Naik Metro lah weh dan tak larat nak jalan. Singgah dulu dinner di salah satu restoran Arab berdekatan hotel. Sedap pula pizzanya. Fresh from the oven gitu. Setelah kenyang, marilah pulang dengan hati gembira. Haha.



No comments:

Post a Comment