Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 24 December 2019

Honeymoon 2019 - London dan Paris trip; Jalan2 Paris, City of Love - Day 6.1

Saturday, 5 October 2019

New day, fresh start yeah..

So today was free and easy for us. Lepak-lepak sambil berjalan-jalan di Kota Paris. Kami pilih untuk follow Hop on Hop Off Big Bus route, without taking the bus. Kami naik Metro on and off.

Pagi2 lagi hujan membasahi bumi Paris, tapi tidaklah melemahkan semangat kami. Pit stop pertama adalah Notre Dame. Tengok dari luar je. Orang agak ramai disebabkan hari itu adalah Sabtu.


Tu dia tourist berpayung-payungan

Usha dari jauh je


Dari situ, kami menapak ke Centre Pompidou. Ia adalah kompleks yang menempatkan library, museum of modern art. Kompleks ni agak popular lebih2 lagi kepada art lover. Lagipun, design bangunannya agak unik.

Ibu pejabat polis








Centre Pompidou







Perjalanan diteruskan ke The Lourve. Sepanjang jalan, adalah beberapa tempat yang agak menarik. Sempat la juga singgah di salah satu shopping mall. (tak shopping pun).








Sungguh ramai umat manusia di the Lourve, termasuklah mereka2 yang menjual souvenir. Kalau pandai tawar menawar, boleh dapat dgn harga yg murah compare dgn retail price. Tapi kalau tak berniat nak beli, tak payah lah sibuk2 nak tawar menawar, kena kejar dgn mat2 black tu nanti..huhuhu..














Ada park di seberang Lourve tu. Kami lepak2 sambil melepaskan Lelah. Maklumlah dah menapak agak jauh dari Notre Dame tadi. 









No comments:

Post a Comment