Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday 24 December 2019

Honeymoon 2019 - London dan Paris trip; Jalan2 Paris, City of Love - Day 7.1 - Restoran Nur Malaysia Paris

Sunday, 6 October 2019

Today is the last day kami berkelana di bumi Eropah ini. Disebabkan flight kami pukul 10 malam, masih ada masa untuk berjalan2 di Paris. Pagi2 dah check-out hotel dan naik Metro ke Gare du Nord. Di sini nanti kami akan naik train utk ke airport. Boleh juga simpan luggage di sini. Malangnya, kami hanya dapat simpan luggage besar sebab locker dah penuh. Terpaksa la seret luggage kecil tu. 

First misi kami hari itu adalah untuk mencari makanan Malaysia. Haha abaikan kepoyoan itu. Dah nak balik pun nak cari makan Malaysia lagi. Hasil gugelan, terjumpalah Restoran Nur Malaysia Paris. As usual, we were guided by Google Maps. Agak jauh juga menapak dari Gare du Nord tu  tapi demi sesuap nasi, kami gagahkan juga. Kahkahkah. 

Sampai di restoran ngam2 pukul 12. Alhamdulillah mereka dah buka. Cantik juga deko nya. Menu pun agak variasi. Rupa-rupanya Restoran Nur ni ada beberapa International branch. Di UK pun ada kalau tak silap aku.

Di sini ada juga tempat solat. Ada partition disediakan. 





Teh ais yg super sedap


My nasi goreng ikan masin. Sangat terasa ikan masinnya
Nasi ayam yang sedap
Okay sangat puas hati..

No comments:

Post a Comment