Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 12 September 2015

Backpacking Eropah 2015 - Day13; Venice, Italy

Tuesday, 21 April 2015

Pagi esoknya kami meneruskan perjalanan via train to Venice. Kalau sampai Italy, x sah la kalau x jejak kaki di Venice kan. Kami tak spend masa yg lama di Venice sebab kami akan terus ke Florence lepas tu. Train kami pagi2 dan lebih kurang 10am, kami pun sampai di Station Venize Mestre, dan kena amek satu lagi train ke Kota Venice. Time ni dah panas terik. Tanpa membuang masa, kami pun terus la start mengexplore kota yg femes tersebut. Tapi, belum apa2, kami dah borong souvenir.. huhuhu..

Kota ni agak berselirat dengan bangunan baru dan lama dan direction agak bercelaru. Macam Labyrinth la plak..hahaha. Kami pun xde map so menonong je jalan. Takde arah tujuan pun tapi dalam fikiran dok teringat Realto bridge, one of a famous one lah di situ. Ada jugak direction tapi mcm biskut, kejap ada kejap xde. Last2 kami sesat. Tu yang main snap je gambar mana yg menarik. Dah sesat tu mula la mencari jalan balik ke train station. Perut pun dah menyanyi2 tp xde plak jumpa apa2 kedai yg halal. Jalan punya jalan, akhirnya lega sebab ternampak bangunan station di kejauhan.

Dah sampai...
sukanya mak...
yg putih tu train station
sekitar train station
dah nampak Gondola
Satu Gondola kalo nak naik 80 Euro ye
cafe tepi canal
Antara selok belok bangunan
Org agak ramai
Snap je lah di mana2 view
Tetiba pulak kami juga ternampak sebuah café halal dan terus la masuk. It’s just a small Arab café dan ada juga pizza. We both ordered fries pizza.. Sedap la pulak.. Mak approved 1110%... huhuhu…
Pizza wif fries topping yg sedap
Selepas makan, kami pun teruslah ke train station kerna nak meneruskan perjalan ke Florence pulak dan train kami akan depart pada pukul 1.37pm..

No comments:

Post a Comment