Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 30 November 2013

Nim's Little Island @ Sg Ramal, Kajang

oohh malam ni aku nyer mood Masterchef sudah larik..
jadinye menggunakan kuasa pujukan dan rayuan..berjayalah aku mengajak BB dinner kat luar..

skali lagi aku tanya akak Google...dia cakap ada satu tempat yg bbrp org rekemen..walawehh..
apa lagik..dah la dekat je dr umah ku itu..tempatnye kat Sungai Ramal, Kajang (dr Bangi lagi dekat sbrnye..)

nama tempat dia Nim's Little Island..bukan Nim's Island mcm dlm citer orgputih tu..ni tempat dia bukanlah dikelillingi laut..sebaliknye dikelilingi bunyi cengkerik...huhuhu...

kalo org tak biasa area cni mebbe susah sket nak carik..sbb dia tersorok kat kawasan perumahan..Signage pun takde tak silap aku..(ke aku yg x perasan..)

ok..sampai2 je org da ramai..meja yg kecik dah penuh..kena la dok kat meja bulat utk 6 org..(maap la kalo ada group yg x dpt duduk sbb aku n BB..hihihi..)
 
welcome..welcome
suasana malam tadi...
menu kat sini yg lain sket are the drinks..wah macam2 jenis soda ada..ada Soda Ceria.. Soda Sukaduka..Soda Sedih..(sape yg minum ni automatik mood bertukar sedih kot..)

aku amek Soda ceria..(mood ceria sbb gaji baru masuk..muahaha..)
 
amacam..sedap kan...

yg dalam bekas porcelain tu la sodanye..ko tambah la sendirik..
yg banyak org rekemen makanan dia is Tomyam kelapa muda..haaa..ko pernah ke makan mcm ni?? aku pun baru first time nak rasa tau...
tomyam dia dimasak dgn air kelapa tu sendiri..isi kelapa tu dia tak buang tau..sambil ko ceduk kuah..boleh korek isi kelapa tu..sedap..marveless..pedas plus manis kelapa..memang terangkat kot..
 
memang blh nangis makan ni..
 
tambahan order..kerabu mangga..pedas jugak..
okay..BB approved..dia kan payah sket nak suka kat tmpt2 makan nih..yihaa len kali blh datang lagi....

2 comments: