Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Thursday 8 November 2018

Kembara Iceland dan London 2018: Iceland - Blue Lagoon, Day 1

24 October 2018

Dari airport ke Blue Lagoon dlm 15-20 mnt je. Di luar entrance, ada store simpan luggage besar. Then, ada walkway untuk menuju ke main lobby. Masa ni dah pukul 4pm. So dah nak gelap2 gitu. Angin dia memang menusuk sampai ke tulang. Dah la aku pakai sweat pants je dari KL (sbb nak selesa dlm flight). 


Sebelum masuk ke main lobby boleh la jalan2 di luar. Dah boleh Nampak ke ‘blue’an lagoon tu. Ni buat sesiapa yg just nak jenguk lagoon tanpa perlu bayar admission fee yg mahal tu. 
Walkway ke main lobby
 Boleh jengah lagoon di luar lobby

angin kuat bak hang

Once dah register di kaunter, pengunjung akan dapat wristband dan towel. We took the basic package, Comfort package, which includes free drink and mud mask. Sila tukar baju di changing room. Ada locker disediakan utk small bags dan clothing. Adoyaii..dorang2 ni selamba je bogel masa nak tukar baju. Sakit mata ooii..Sib baik ada juga ruang yg ada pintu. Kalo tak mau terkebil2 kami di situ..haha..Sebelum dan selepas masuk lagoon, kena shower dulu ye. Sape nak shower secara open pun boleh, yg ada pintu pun ada. Luckily juga pemakaian renang muslimah is allowed. Jadi kami pun menjadi tumpuan bagaikan retis. 
ni line kami
pakej2 yang ada


Haha best tau sejuk2 tu berendam air panas/suam. Sambil2 layan smoothie. Dan sakan memakai mud mask. 








org beratur amek mask





yang ni nak amek drinks

 

hahaha..mud mask
Dah puas hati, kami pun angkat kaki. Mandi2 dan tunggu bas tour di luar entrance. Tour bus drop kami di bus station BSI, dan akan ada shuttle utk hantar kami ke accommodation masing2. Kali ni kami book AirBnb. Katanya berdekatan drop-off/pick-up point di Marina Hotel. Because of we were the last person in the shuttle, driver tu dgn baik hati mengoffer utk drop kan kami di AirBnb instead of kat Marina Hotel tu sbb dia nengok kami mcm terkial2 nengok map. Lucky for us!

AirBnb kali ni adalah Guest House. Ada about 8 rooms semuanya. 5 di tingkat atas. Konsep shared bathroom. Tapi bilik boleh dikatakan besar, siap ada small table utk makan dan juga sinki utk basuh tangan. 

Dah sampai bilik tido la weh memandangkan esok pagi2 ikut tour lain pulak. 

End of day 1.

No comments:

Post a Comment