Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 17 November 2018

Kembara Iceland dan London 2018: Iceland - Golden Circle; Þingvellir National Park - Day 2 pt 3

Þingvellir National Park supposed to be our last stop. Tapi otw, Baldwin stop sekejap di tepi tasik. Tempat favorite dia memancing katanya. Lagipun, masih ada masa sebab kami semua on time. Kihkihkih. Jadinya, aku tak sure apakah nama tempat ni. Tapi memang cantik lah view di sini. 







Di Þingvellir, sekali lagi kami di turunkan di bahagian atas dan bas akan berada di parking di bawah. Sedikit info, Þingvellir (Thingvellir) is a historic site and national park in Iceland, east of Reykjavík. It's known for the Alþing (Althing), the site of Iceland's parliament from the 10th to 18th centuries. On the site are the Þingvellir Church and the ruins of old stone shelters. The park sits in a rift valley caused by the separation of 2 tectonic plates, with rocky cliffs and fissures like the huge Almannagjá fault.

Cantik juga view di sini. Sepanjang jalan turun, memang kami kagum dengan keadaan muka bumi di sini. Ada juga waterfall dan kena mendaki untuk sampai ke waterfall tu. Mengah la juga. Haha. Untuk para peminat GoT, di sini juga terletak salah satu scene dalam cerita tu. Baldwin ada bagi info tp as I’m not a fan, so aku tak take note. Haha. 

angin kuat
dari viewpoint atas



Rift valley. Pemisahan antara 2 tectonic plate







waterfall. agak kecil


Selepas Þingvellir, kami pun bergerak pulang ke Reykjavik. Lebih kurang 5pm, kami pun sampai bilik. Tapi…excitement tak habis di situ sebab malamnya kami nak mengejar aurora pula. Tunggu….

No comments:

Post a Comment