Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Sunday 6 November 2016

Percutian Eropah 2016: Autumn in My Heart - Day 3; Basel, Switzerland

Saturday, 1 October 2016

Nice morning hari tu. Dari rumah Patrick nak ke town, kami naik bas. Bus stop nya pun dekat dgn rumah. Kami stop di train station dan simpan luggage di locker. Lepas tu boleh la berjalan2 di bandar Basel. At first, x tau juga ke mana nak dituju. Last2 kami ke tourist info dlm station tu. Dia bagi map dan advise mana tourist spot yg boleh kami singgah. Kami decided nak ke Old Town. Dari train station, boleh naik tram ke sana. tapi sebelum tu sempatla kami breakfast dulu..hihi


view dari balcony patrick
depan bus stop
jalan2 cari breakfast
last2 masuk starbuck

Cantik juga sebenarnya Basel Old Town ni. Kami just berjalan2 sampai lah ke jambatan. X sure pulak nama dia. Cuaca pun agak sejuk dan berangin. Dah puas berjalan2, kami pun balik ke train station. mari layan gambar di Old Town.
Destinasi seterusnya adalah Freiburg, Germany. Freiburg ni adalah Gateway to Black Forest region. Untuk ke Freiburg, kami menaiki Flixbus yg agak selesa. Siap ada wifi lagi dlm bas. Perjalanan lebih kurang 2 jam. 

Di Freiburg juga kami memilih AirBnb sebagai penginapan. Rumah kali ni dimiliki oleh Markus dan Isabell. Agak sesat jauh la juga kami nak cari rumahnya. It was becoz kami salah tengok map. Padahal apartment building dia sgt la dekat dari Tram Stop..huhu..

Apartment dia sgt cozy. Dapur pun sgt bersih dan design seperti di Ikea. Haha sempatla jugak aku and Farah mengusya sbb nak amek idea dari susunan kitchen dia. Dan seperti biasa, lepas mandi dan makan megi, kami pun rehat dan tidur.

No comments:

Post a Comment