Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Saturday 8 August 2020

Post MCO Short Trip - Cameron Highland - Sheep Sanctuary

Ni tempat yang agak baru. Terletak di Kea Farm. Untuk elakkan crowd, pagi2, lepas breakfast, kami terus menuju ke Kea Farm.

Tiket masuk RM8 kalau tak silap, termasuk satu box kecil makanan kambing.

Kawasan sebelum entrance. Boleh kalau nak bergambar di sini


Bila turun tangga nak ke kandang, terus diserbu dengan kambing biri2 yang perbagai size dan jinak2 belaka. Geram betul aku especially yang biri-biri kecik. Rasa nak peluk2 bawak balik. Gebu gebas. Dan bulu masing2 memang tebal. Terhibur dengan telatah biri-biri nih. Memang berbaloi datang sini.













Dah puas layan budak bulus tu, kami pun bershopping sebentar di Kea Farm. Beli sayur-sayuran, jagung dan juga tak dilupa, Teh.

Masa kami bergerak keluar, kawasan memang dah sangat sesak. Sepanjang kami drive turun ke arah Tanah Rata, arah berlawanan, trafiknya dah stand still. Memang tak silap keputusan kami keluar awal.

lepas tu, kami singgah di Abang Strawberry, Taman Sedia. Sama juga, penuh sesak dengan umat manusia. Nak masuk cafe memang kena beratur lama, disebabkan meja pun dah penuh. Kami hanya nak beli jem strawberry saja, jadi, scan suhu dan terus ke kedai jem di belakang. 

Bila dah macam ni, mood pun dah merudum untuk jalan-jalan. Makanya kami pun decided untuk turun. Itupun kami stuck juga di parking Tanah Rata sebab nak keluar dari pekan tu masa tu pun dah sangkut..Hahaha..

Memang lepas ni taubat la nak naik Cameron time peak days. Hilang mood weh. 


No comments:

Post a Comment