Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 3 December 2018

Kembara Iceland dan London 2018: Iceland - South Coast Excursion; Solheimajokull Glacier dan Seljalandsfoss - Day 3 pt2

26 October 2018

Seterusnya, kami singgah di Solheimajokull. Ia adalah glacier di antara Katla Volcano dan Eijafjallajokkull volcano. Ianya agak popular di kalangan tourist sebab easy access untuk tengok glacier nih. Kali ni, Akti yang guide kami hiking untuk menyaksikan dgn lebih dekat glacier di sini. Menarik juga, maklumla seumur hidup baru first time jumpa glacier. Hihi.











Stop yang terakhir utk hari itu adalah Seljalandsfoss. Inilah air terjun yang boleh jalan belakang dia tu. Malangnya masa kami sampai, track untuk ke belakang waterfall ni dah ditutup sebab ice dan terbentuk di tangga dan track. Ianya amat licin dan tidak sesuai lagi untuk di lalui. Sayang seribu kali sayang. Makanya kami berjalan dan berposing di bahagian hadapan sahaja.



dah bersalji. Winter is here...




Maka selepas itu, kami pun bergerak kembali ke Reykjavik dengan seribu satu memori yang tak akan dapat dilupakan. Malam itu, kami just lepak2 sambil berdinner megi goreng. 

2 comments:

  1. AsSalam,

    Alhamdulillah, menarik blog puan bagi inspirasi kat saya lepas ni nak kembara iceland pula.. inshaaAllah..

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wasalam. Terima kasih sebab sudi baca. Ya Iceland sgt menakjubkan. Memang berbaloi untuk pergi. InshaAllah saudara akan sampai ke sana nanti

      Delete