Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 21 December 2018

Kembara Iceland dan London 2018: Iceland - Breathtaking Snæfellsnes peninsula - Day 4 pt 1

27 October 2018

Tidak ku sangka tidak ku duga, tour yang inilah rupa-rupanya yg paling best dan paling meninggalkan kesan di hati di antara ketiga2 day tour yg kami amek. Simply breathtaking and magical!!

Ini adalah Snæfellsnes peninsula tour. Tour ni pun kami book agak last minit sebab bila susun balik activity, ada lagi masa yg free. Masa google, highlight utk Snæfellsnes peninsula adalah Kirkjufell waterfall. Pakej yg kami amek di adalah menaiki tour bus yg besar tu. Tapi bila kami tiba di tempat berkumpul, kami hanya menaiki mini bus, mungkin tak ramai orang. Untung lah. Tour company kali ni adalah BusTravel Iceland. Tour guide kami, Helgi, mula2 nampak mcm garang, rupa-rupanya baik dan friendly.

Route Snæfellsnes peninsula ni, just outside Reykjavik pun dah sangat cantik. Kami memang sangat teruja sebab landscape yg sgt magnificent! Sepanjang jalan ok landscape mcm ni. Singgah kejap di mart pun background yg cantik. Sempat juga beli snow cap bertulisan Iceland. Ha poyo tak.


background Mart pun da cantik
Helgi juga sempat singgah di kawasan Icelandic horse melepak. Kalau dapat dekat ngan kuda tu lagi best!


Awesome!!

Next kami singgah pula di salah satu view point. Macam yg ku katakan tadi, sepanjang jalan adalah cantik. Jadi, tak payah la aku emphasize lagi..hahaha. Layan gambar saje.



snowcap baru uolss











No comments:

Post a Comment