Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 19 December 2016

Percutian Eropah 2016: Autumn in My Heart - Day 12; Roermond, Netherlands

Monday 10 October 2016

Destinasi kami adalah Roemond, Netherlands. It was the last stop before balik Malaysia oh tanahair ku. Sebab utama nak ke Roemond ni adalah nak shopping di Macarthur Glenn Designer Outlet. Tp bukan aku nye highlight ar. Si Farah nye highlight..hihi..

We took Easy Jet flight to Amsterdam, dan train ke Roermond ni. perjalanan dr Amsterdam mengambil masa selama 2jam. Kami sampai di Roermond lebih kurang 4-5pm mcm tu. Di Roemond, kami menginap di De Hofnar Bed and Breakfast. This was not the original accommodation. Tp host AirBnb kami last minute cancel booking. Nasib baik ada yg available. B&B ni within walking distance to the Outlet dan surrounding shopping streets. Dan juga boleh berjalan utk ke train station.
Antara rules yg ada
Dah rehat2 kejap, kami pun berjalan la ke Outlet tersebut. Dlm 10 mnt dah sampai. Masa ni hari da agak gelap. Org pun x berapa ramai di Outlet. Maka bermulalah activity kami dari kedai ke kedai. Agak bnyak juga brand yg menarik di sini. Tp aku mmg xde intention pun nak shopping. Teman adik cantik je la. 

Sambil2 tu, jeling2 la jugak café yg ada kot2 ada yg halal kan..Non hada nampaknya. Last2 kami masuk McD. Study menu, nmpknya dorang x serve bacon dan hamburger(oink2) jd bolehla kami mengorder filet-o-fish mlm tu. 
Lepas makan balik bilik dan tido. Esok la sambung shopping.

No comments:

Post a Comment