Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 25 March 2013

Fenix Inn Melaka

Kalo aku outstation ke Melaka, Fenix Inn ni dah jadi my first choice. Sebab-sebabnyer yg aku suka stay sini: (promoting tak berbayar nih..)

First skali bilik dia sangat comfy.  Tilam nyer sgt tebal, plush conforter n pillow.
Tv lcd(new wing) including a few astro channel, in-room wifi.

Bilik dia bg sesetengah org, quite small, n dia xde wardrobe. Just ada mcm besi utk hang clothes. Tp bg aku yg slalu travel sensorang, dah just nice la keluasan dia.
Second reason sbb location. Hotel ni betul2 seberang dr Dataran Pahlawan. Which is sgt sesuai utk lone traveller. ye lah..slalu malam2 kan tak tau nak buat apa..jenjalan je la kat sini or Mahkota Parade...pastu tapau makan kat bilik...

kalo dah maleh sangat..abes keje sblm balik bilik..aku tapau je kat mamak..pastu lepak2 sambil menikmati pemandangan time malam dr bilik jer..ohss yg bestnyer sekarang ada Starbucks baru kat building yg sama ngan hotel nih..so kalo tetiba rasa nk abeskan duit beli kopi mahal...takyah ar aku menapak ke Dataran Pahlawan or Mahkota Parade tu..

ni view dr bilik aku..amacam..dekat ak nak ke Dataran Pahlawan tu..sekangkang cipan jer...
Third reason is the Jockey service..yelah..parking kat sini sgt limited..so dorang yg akan park kan keta..then kalo nak kuar..dorang yg akan amekkan..hehehe..fefeeling dok kat hotel 5 star laks...takde le aku susah hati nk cari parking even balik bilik kol baper pun...

slalu nyer kalo dah masuk bilik petang tu aku da tak drive dah..aku menapak je kalo nk ke mana2..maklumler..dekat jer...

yang best nyer..aku kalo booking awal..selalu request bilik yg ngadap Dataran Pahlawan nih..n slalunya akan dapat ar...so meriah la sket malam2..takle sunyi...

oh ye..rate nyer slalu about RM110 (plus tax) utk weekday..kalo weekend mebbe mahal sket ar...

sekian promotion free dr aku..ngeh ngeh ngeh....

No comments:

Post a Comment