Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 22 February 2013

Walking Down Memory Lane: Student Life-Part 3

Program Khidmat Sosial Negara

Hahaha..merdeka!!!
Itu la semua bebudak form 5 rasa habes je last paper utk SPM.
Mcm tu la jugak yg aku rasa..hehehe..
Tp xde la sampai melompat-lompat kan..maklumla nak kena pack barang, kena clearkan hostel minggu tu jugak..

Makanya jadilah aku penunggu rumah..
Makan, tido, tv,..itulah life aku time tu. Sekali skala kuar ngan member lepak kat McD. (time tu xde lagi port yg best selain McD)
Nak keje, malas la plak..huhuhu…

Tetiba..jeng jeng jeng..out of the blue one of my besties, Mimi ajak aku join Program Khidmat Sosial Negara (PKSN).
Skrg ni benda alah PLKN tu ar. Tp PKSN ni dulu sebulan jer..
Kebetulan plak mak Mimi ni kenal org kat Jabatan Belia tu. Tu yg tau pasal program ni.

So register la kitorg berdua. Masa tu base kat Ipoh. Hostel dia dekat dengan Stadium.
Register pagi, Ice breaking start petang. So pas dapat bilik kitorg membuta la kejap.
Bukak mata nengok jam..ayarkkk..dah lambat…
Harharhar..nasib baik x kena denda…

Time ni la aku dapat member2 baru..maklumla selama nih asyik geng ngan bebudak Sc je. Kali ni semua background ada..
Macam2 peel manusia ada. Ada yg alim, di panggil ustaz rock, ada yg ala2 taiko sket, kalo yg xde rambut tu mestilah akan dipanggil botak..hehehe..
Yg kelakonyer, macam culture shock plak memula sbb laki n pompuan nyer mostly agak social, tak kisah bertepuk tampo sesame dorang. (namanya pun khidmat SOSIAL) muahaha..
Yelah..sape yg pernah study kat MRSM mesti kata kat situ ala2 skolah agama..kat situ, eventho kitorg rapat tp still ada malu2 (kucing) tu..

So bermulalah sebulan yg penuh aktiviti bagi aku..tp dlm banyak2 aktiviti..yg paling aku menyampah..of coz..kawat..
Huh..benci okay..kiri kanan kiri kanan…

Paling aku suka, bercamping, hiking naik Bukit Larut, treasure hunt tengah2 malam kat pekan Tepeng, Repelling dr Bukit (ermm x ingat kat mana)
Then ada program anak angkat kat Felda Lawin, Grik. (siap mak aku jeles aku ada mak angkat)..*hehe..apa2 pun mak ku tetap no. 1..
Gi masuk dalam kapal kat TLDM Lumut..ermm banyak lagi lah..aku x larat nak recall satu satu.

Bagi aku memang aku enjoy la time ni. Yela, lepas berhempas pulas (yeke?) study..mesti la nak enjoy kejap kan seblm pergi next level..
Nak pulak join dengan rela hati..(takyah nak tunggu nama naik mcm skrg)..
Tapi sayangnyer..mostly dah lost contact. Yela..time tu mana la ada HP masing2..apatah lagi FB.
Skrg nak jejak kasih pun aku dan lupa la nama dorang..hehehe…


ni je la gambo yg rajin aku scan. nie cuci pinggan lepas gotong royong..kat kampung mana tak ingat

2 comments: