Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Friday 11 September 2020

Cuti-cuti Malaysia: Pulau Pangkor - Day 1 - Pantai Teluk Nipah

Lepas check-in, kami pun baring-baring melepaskan Lelah. Lebih kurang pukul 6, barulah decided nak jalan-jalan sekitar Teluk Nipah. Masa ni tak rasa nak sewa motor lagi. Saja ambil angin tepi pantai. Singgah di Mart sambil beli jajan. 





Tapi dekat nak Maghrib tu baru perasan banyak kedai tak bukak untuk makan malam. Agak pelik di situ. Sebab PKPP kah ramai yang tak bukak. Hanya ada satu restoran je yang beroperasi. Tapi sudah penuh di book oleh pengunjung. Owner tak pasti pukul berapa ada meja yang kosong. End up kami pun sewa motor di hotel untuk 2 jam dan terus ke pekan Pangkor untuk cari makan. Makan tomyam yang agak cair. Dan sayur kangkong portion yang amat sedikit. Jadi, tak payah la kita tangkap gambar..Hahaha..

Balik ke Teluk Nipah, kami pun rilek-rilek di tepian pantai, nak pula ada café yang agak romantic gitu. Layan je lah angin laut waktu malam. 







No comments:

Post a Comment