Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 11 November 2019

Honeymoon 2019 - London dan Paris trip; Cambridge day 2.2

Tuesday, 1 October 2019

Lebih kurang pukul 11 pagi, cuaca bertukar cerah. Terus jadi sunny. Apa lagi, kami terus mengambil kesempatan untuk berpunting. First comp kami tanya, Scudamores, (ni agak famous), rate nya adalah £22/pax, untuk share boat, 45 minit. Wah..pegi tanya company lain la pulak. Ada satu operator seberang dari Scudamores nih. Tak la segah Scudamores, tapi rate dia £18/pax. Okay lah terus setuju. Sepatutnya akan naik dengan couple sebelum kami, end up, couple tu pilih private punting, which cost double. So tinggallah kami je. Schedule punting kul 11.45am. Bila time dah sampai, masih tiada orang lain yg datang, makanya kami terus dapat upgrade ke private punting. Hahaha..tak payah bayar lebih. Untung di situ. Bila pandang ke seberang, semua boat Scudamores penuh. Fuh..we indeed made the right choice. 
View dari tempat menunggu

Scudamores di seberang
Cantik sungguh pemandangan di sepanjang River Cam tu. Our punter, sambal mendayung, bercerita serba sedikit pasal University ni. Pasal rivalry antara kolej la, kolej yg tertua la, kolej pompuan mcm mana, kolej laki mcm mana, dan mcm2 lagi. Memang sangat menarik sepanjang 45 minit tu. 


Acitvity Punting pun bermula. Mari layan gambar




























The Bridge of Sigh







Mathematical Bridge
Ni la company tu
Habis je kami ber’punting’, hari berubah gelap semula dan hujan kembali turun. Ni lah orang kata rezeki. Kami pun decide untuk cari makan dan solat sebelum ke bus stop tadi untuk pulang ke kota London. Tak susah mencari makanan halal di sini. Di Kawasan Mill Road.Agak jauh dari centre tapi masih walkable. Di Kawasan ni, banyak restoran Arab. Dan ada juga masjid kecil berdekatan. Kami pilih untuk makan makanan grill di Chicken Cottage, yg mana portionnya agak besar dan terpaksa di tapau..huhu..


Akhirnya, pukul 4.40pm, kami pun bergerak pulang. Malam tu, tak perlu risau pasal dinner sebab makanan tadi masih banyak. Sib baik dlm bilik tu ada disediakan Netflix. So makan2 sambil layan movie, rehat dan tido. Esok nak buat aktiviti lain pula. 

No comments:

Post a Comment