Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 31 October 2016

Percutian Eropah 2016: Autumn in My Heart - Intro

Salam semua..
Dah lama aku tak update stori mori dlm ni. lately, banyak sgt keje nak kena buat dan bila balik umah, penat la mak nak mengarang semua..makanya pending la segala mala entry tu.

Anyway, kali ni nak stori pasal Europe trip ku 2016. Kalo 2015 aku gi ngan Cik Ita, 2016 ni gi ngan Pn Farah pula..hihi..BB ku mcm biasa kena tinggal..huhu sian dia..

Trip ni pada asalnya adalah trip ke Jepun, bersama Ita dan kawannya. Tapi, bila dikira-kira kos dan bajet, bagi ku adalah mahal. Kalau tambah sikit lagi, dah boleh gi Europe. Makanya aku cuba pulak kira-kira kos ke Europe itu. Bila dah siap kira2, mmg lebih berbaloi kalau ke Europe..hahahaha..Malang buat Cik Ita, rakannya itu tak setuju, nak juga ke Jepun. So kami pun split group. Jadilah 2 org ke Jepun, 2 org ke Europe..Begitulah ceritanya..

Disebabkan agak last minute, itinerary nya pun agak last minit gak la. Highlight aku adalah Austria dan Prague, but then Pn Farah teringin lak ke Giethoorn di Netherlands. 

Bila disusun2 itinerary, total travel day kami adalah lebih kurang 14 hari. Return flight adalah dgn Qatar Airways, ke Schipol Amsterdam dan transit di Doha.  Flight pergi pukul 2 pagi dan sampai Doha 4pagi local time. 

Okay lah Qatar ni. banyak movie yg baru2..
penting tu sebab flight 7 jam kan..takkan ko nak tido sepanjang flight. Tapi meals dia bagi aku, Etihad was much better.

Di Doha masa sampai tu, sempatlah posing2 kejap sebab transit dlm 3 jam. Tapi x beli apa2 pun..Airport dia tersangat la besaunya. Kena ambil masa sehari suntuk kalo nak explore ya kawan-kawan. 
Ada ferrari nye show
Lampu teddy yg comel
posing jap

sementara tunggu flight ke Schipol

No comments:

Post a Comment