Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Wednesday 19 November 2014

StarCruise Superstar Libra - Penang-Phuket-Krabi; Day 3

Hari ketiga adalah Krabi Day..aku adalah super excited sbb first time ke Krabi nih..Kami sepatutnye assemble pukul 10am dan last tender boat balik kapal adalah 5.30pm.. Sebabnye malam tu kan ada Gala Dinner..kena la balik awal..So sblm 10am kami dah q..haa ko awal tak awal kami nombor 15 dan 16..So lepak la dulu sblm disembark..
da nak sampai Krabi..
view dari cabin..
Tunggu punya tunggu punya tunggu..tak jugak dpt instruction blh keluar..org dah makin ramai..adala sejam lebih dah time tu..staff tu pun asyik suruh sabar je..Group yg 11.30am pun dah start sampai..Muka masing2 dah kelat kot..masing2 pakat gi kat staff tu ramai2..mcm nak gaduh da kami nengok..Sempat la aku n Ita buat dialog sendiri nak menghiburkan hati..muahaha…last2 lebih kurang kul 12 baru la kami dibenarkan disembark..Apalagi mcm ayam berak kapur la masing2..Huh…dari kapal ke jeti lebih kurang setengah jam..sgt jauh compare dgn Phuket nye jetty.
Angry crowd mengerumuni staff..
finally keluar juga dr kapal..
da dekat smpi jetty
Semua org mcm da xde mood sebab lapar dan marah..(hungry and angry…huhu..)Yela kan dah rush..Tour guide kami kali ni namanye Matt..pure Thai..tp English quite good..Disebabkan kami semua lapar..makanya first stop di Ao Nang Beach..sbb di situ blh makan dan shopping..
Sampai2 je harusla makan dulu..kat sini ada sederet penjaja tepi jalan yg mostly jual pancake..cucuk2..dan fried rice n of coz..air kelapa..meja makan di belah belakang betul2 tepi tebing..agak kureng dr segi kebersihan tp fried rice yg aku order tu blh tahan la..(kalo ikutkan normal aku tak makan kt tpt camni..nasib baik perut aku x buat hal..huhu..)
nie la deretan penjaja tu..
Pas makan kami ada 40mnt je utk sightseeing n shopping..Mmg x pernah la aku shopping dlm keadaan rush mcm tu..sampaikan t-shirt pun terbeli salah size..sedih mak..
Ao Nang beach..
kena datang lagi ke sini..
Lepas tu kami singgah di satu kedai wholesale utk deme2 yg tak sempat bershopping..tapi setelah di riki-riki..agak mahal la jugak dr apa yg kami dapat beli di Ao Nang..nasib baik..hahaha…
sempat la cik Ita berposing kat kedai tu..hihi
Dah tu pulak kami singgah di Tiger Temple..pun sightseeing n tangkap gambo..sama mcm di Phuket, anjing adalah merata2 tp disini agak bersih coz xde gerai2 jual makanan…
ni kat one of the temple yg tengah buat..
Makanye lepas settle sightseeing semua..bergegaslah kami ke Jetty utk naik last tender boat yg 5.30pm tu..kami group yg last sampai dan dorang mmg tengah tgg kami..nasib baik Matt call dorang terlebih dulu inform yg kami lambat sikit..Kalo x tersangkut la kami di Krabi tu..(tp Cruise tu yg bersalah kan sebab kami lambat ke Krabi..)..Hmm mmg tak puas hati sbb dpt singgah kejap je..kena ajak BB dtg lah ke sini..
otw balik kapal spotted this..gugusan pulau yg berupa haiwan..kepala dia tu perasan tak...
Haha kami sampai kapal dlm 6.30ptg..then 6.45 kena ada di restoran utk Gala Dinner..x ke gile namanya tu..aku dgn nak mekap ngan dress up lagi..Tp haha x le lambat sangat..dlm 6.55 kami dah duduk kat table dgn siap mandi dan dress up bagai..terer ak…

Disebabkan kami duduk di Halal restaurant..maka tak dapatlah nak satu meja dgn Captain and most of the crew kerna the grand dinner di restoran yg tidak pasti kehalalannye..Tapi xpe sebab 2 org crew yg satu meja dgn kami tu pun dah okay..sorang from Philippine n the other from Indonesia..Itupun kami dok mengontrol makan..mana taknye..sambil makan sambil nak bersembang…tanya itu ini..Tapi bnyk la dapat info n dengar experience dorang.. dan yg paling penting..apa2 yg kami order selain dari buffet food and drinks adalah FOC..meja2 yg lain kena bayar ok for extra drinks..
re-snap dari gambar yg dibeli dgn harga RM42 ko..