Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 26 August 2013

Restoran Kapitan @ Penang

baru2 ni aku kena bagi talk kat Penang..hari Isnin lak tu...
nak tak nak kena paksa BB jadi driver..(bukan takleh drive..saje nak ngengada..hihi..)
 
anyway..lepas talk tu Boss Penang branch bawak le kitrg ni lunch..dia nak bwk tpt special katanya..
so sampai la kami ke Restoran Kapitan..
nin dia menu...
deme kata yang recommended is Nasi Beriyani Claypot n ayam tandoori..so itulah yg aku order...oh memang best..walaweh..tp nyer portion nye banyak..ayam pun besau..mmg aku tak abes pun...
 
tadaaa...yummy kan...

ni colleague aku order..nan cheese n tandoori..pun sedap..
 
ni BB nyer Mee Hailam..masin..mebbe not their specialty...


tanya pacik google..ada satu restoran kapitan kat Ara Damansara..not sure branch ke..or totally different restoran..kalo sama boleh check it out kan..

anyway..kat belakang lorong tu ada mcm artwork..utk menggambarkan pasal nasi kandar..aku snap la satu persatu gambo tu..

artwork 1
 
artwork 2 n 3
 
final piece..

2 comments:

  1. Dot, kedai ni kat mana? Nak try kalau balik Penang nanti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm rasanya kat area masjid kapitan..ehh ye ke..hari tu dorang cakap dekat2 tu little india..huhu..

      Delete