Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Monday 23 April 2018

Short Getaway: Cameron Highland - Day 2

Early morning, we head to Boh Tea Sg Palas. Kami sampai about 9am. So tak ramai org lagi. Boleh makan scones di table luar facing the tea farm. Walaweh..memang best especially pagi tu agak berkabus. Sebelum ni kami dah pernah ke sini, melawat factory. So this time, we just enjoying their tea and scones. Strawberry jem tu pun sgt awesome. Haha.
mm sedap..







Next stop was Kea Farm. Golongan isteri2 ni apa lagi. Cari sayur la, jagung la, sweet potato la, dan tak lupa, fresh strawberry. Yeay. For us, we like to survey the Cameron Valley Tea prices outside of the tea shop. Sebab kadang2, you can get cheaper compare tu di tea house mereka. Dan betul, di Kea Farm, ada kedai hujung tu, harga dia agak murah menyebabkan aku memborong 6 kotak terus. 
Pasar bawah sket dr Kea Farm
Seterusnya kami ke Taman Sedia. Di sini ada beberapa strawberry farm dan juga yang femes dan viral adalah nasi lemak sambal / serunding strawberry. Kami singgah di 200 Seeds café. BB macam tak berminat nak try sambal strawberry. Jadi, kami hanya membeli jem strawberry jenama Abang. Sedap juga dan ada ketulan strawberries di dalamnya. Di sini juga ada jual sambal ikan masin strawberry. Tapi agak tak kena dengan tekak ku. 
Antara strawberry farm yg ada di Taman Sedia
Strawberry Farm 200 Seeds
For lunch, kami hanya makan di food court Tanah Rata. We then took a short walk di kedai-kedai yang ada dan setelah selesai, kami pun memulakan perjalanan pulang. Tapi, sempat juga singah di Cameron Valley Tea Farm. Saje nak singgah barang sekejap. 

Actually, banyak je lagi tempat2 menarik yg boleh dikunjungi mcm Lavender Garden, Honey bee farm, Butterfly farm dan lain2. But since we have been here a few times and has been on those places, kali ni kami hanya makan angin dan chillax. 

No comments:

Post a Comment