Check this out!!!

Backpacking Eropah 2015 - Kos dan Bajet: 20 Hari 8 Negara

Sedikit info dan tips mengenai bajet dan planning untuk trip ni mengikut pengalaman kami. Hopefully dapat membantu sesiapa yg ada plan gila ...

Tuesday, 1 September 2026

2026 Delayed Post: July: Here’s to Moments Worth Keeping - Cameron Highland

July 2026

Alang2 ada kenduri anak buah pada hari Sabtu di Ipoh, kami decided utk naik ke Cameron kejap utk 1 mlm. Ahad lepas breakfast terus naik ikut Simpang Pulai. Tenang2 je jalan tak banyak kenderaan. 

First stop kami di Avant Chocolate. Jalan2 di garden dia kejap then duduk minum kopi dan layan aiskrim. Siap ada dinosaur sambut di entrance.








Seterusnya kami ke Boh Sg Palas. Orang agak ramai memandangkan hari Ahad. Dah ngam2 sampai di cafe dia, hujan terus turun dgn lebat. Dah mmg niat nak makan scones, maka melepaklah kami di situ sampai hujan reda.











Hujan dah reda, bolehlah menapak turun. Boleh lah nak check-in hotel. Book hotel Flora Plus di Centrum. Macam biasa, rehat2 kan badan dulu barulah keluar cari dinner. Kami dinner di area Centrum saja dan berjalan2 di sekitar situ.






Esok pagi, kami breakfast di Kopitiam yg berdekatan, terus ke Kea Farm utk beli2 sayuran dan jagung. Ada kiriman strawberry jugak. Ke Tanah Rata, tapau scones lagi untuk bawak balik. Then kami pun meneruskan perjalanan pulang ke pangkal jalan. Maklumla, hari esoknya dah bekerja. 

Okay. Done dengan delayed post. Tunggu next short vacay pulak. 


No comments:

Post a Comment